HZ. İSA GELMEYECEK

 HZ. İSA GELMEYECEK


Soyu itibarıyla Yahudi olan Hz. İsa, İsrail oğullarına gönderilmiş bir peygamberdir. Bakire Meryem’den Allah’ın kudretiyle babasız doğduğunu hazmedemeyen o günkü Yahudi toplumu, gerek onun şahsına ve gerekse anasına iftira atmaktan geri durmamışlardır. Hatta Hz. İsa’ya suikast hazırlamışlardır. Kur’an bütün bu ithamlara karşı her ikisini de savunur ve Hz. Meryem’in dürüst ve namus timsali bir kadın olduğunu söyler.


Kur’an diğer peygamberlerde olduğu gibi Hz. İsa’nın da peygamberliğini pekiştirmesi için zaman zaman Allah’ın izniyle mucizeler gösterdiğinden söz eder. Örneğin beşikte konuşması, körlerin gözünü açması, ölüleri diriltmesi ve çamurdan bir kuşa can vermesi gibi.


Kur’an, Hz. İsa’nın insanüstü bir varlık olmadığı üzerinde durur. Onun her insan gibi yemek yediğini anlatarak beşerin bütün zaaflarını taşıdığını açıkça gösterir ve Hz. İsa’ya tanrılık veya tanrının oğlu gibi sıfatların onun vefatından sonra yakıştırıldığını söyler.


Kur’an, Hz. İsa’nın idam edilerek ölmediğini kesinlikle ifade etmektedir:


Ve "Biz, Allah'ın resulü Meryem oğlu İsa Mesih'i öldürdük." demeleri nedeniyledir. Oysa onu öldürmediler ve onu asmadılar. Onlar öyle sandılar. Onun hakkında anlaşmazlığa düşenler, kesin bir kuşku içindedirler. Onların zanna uymaktan başka buna ilişkin hiçbir bilgileri yoktur. Onu kesinlikle öldürmediler. (Nisa/157)


O halde İsa’nın haç üzerinde ölmediği muhakkaktır. Fakat bu onun tabii bir surette ölmemiş olduğunu ifade etmez. Çünkü Kur’an, Hz. İsa’nın vefat ettiğini açıklamaktadır:


Ben onlara: “Benim de Rabbim sizin de Rabbiniz olan Allah’a kulluk edin.” diye bana emrettiğinden başka bir şey söylemedim. Aralarında bulunduğum sürece onlara şahittim. Beni vefat ettirdiğin zaman da onları sen gözetliyordun. Sen, her şeye şahitsin. (Maide/117)


Hz. İsa’ya benzeyen birinin asılması sırasında onun gökyüzüne uçtuğunu iddia etmek doğru olamaz. Hz. İsa’nın hâlâ yaşadığına dair beslenen inancın Hıristiyanlıktan gelme olduğunda şüphe yoktur. Çünkü Hıristiyanlar, İsa’nın tekrar döneceğine inanırlar. Kuran’da buna dair bir şey yoktur. Kıyamet alametleri içerisinde İsa’nın ineceğine dair rivayet edilen hadisler ise haber-i vahit (bir kişinin haberi) olduğundan kesin bilgi ifade etmez. Kaldı ki bu hadislere itibar edenler de tevil yolunu seçmişlerdir. Kur’an’da Hz. İsa’nın yükseltilmesinden bahsedilir: “Esasında Allah onu kendisine yükselti.” (Nisa/158). Fakat bu onun vefatından sonra vuku bulmuş mevki ve itibar yüksekliğidir. Yoksa bedenin gökyüzüne yükselmesi değildir.


Allah şunu demişti: Ey İsa, seni vefat ettireceğim, seni kendime yükselteceğim, seni inkâr edenlerden ayıracağım… (Al-i İmran/55)


Bu ayet her can gibi Hz. İsa’nın da öldüğünün kanıtıdır. Hz. İsa vefat etmeden önce değil, vefat ettikten sonra her insan gibi Allah katına yükseltilmiştir.


Hüseyin Atay bu ayete göndermeler yaparak şu açıklamayı yapar: “Hz. İsa hakkında Kur'an'ın verdiği bilgi içinde onun öldüğü fakat öldürülmediği bilinmektedir. Bunlara göre Hz. İsa ölmüştür, hayatta değildir ve dünyaya dönmeyecektir. Hadislerle iman esasları sabit olmaz ve Kur'an’a ilave yapılamaz. Hıristiyan kültünden ve kültüründen, Hz. Muhammed’in vefatından sonra İslam literatürüne geçen hikâyelerden birinde; Hz. İsa’nın ölmediği, göğe çıkarıldığı ve kıyamet kopmadan dünyaya Şam’daki minareden ineceği anlatılmaya başlanmıştır. Hıristiyan mitolojisi İslamlaştırılarak Müslümanların inançları arasına sokulmuştur. Öyle ki buna inanmayanlar, aklı başında sanılanlar tarafından bile kâfirlikle itham edilmektedirler.” (Hüseyin Atay, Kuran’a Göre Araştırmalar)


Muhammed sizin erkeklerinizden hiçbirinin babası değildir. O Allah’ın elçisi ve Peygamberler’in sonuncusudur. (Ahzab/40)


Ayet Hz. Peygamberin son Peygamber olduğunu bildiriyor. Kur’an’da Hz. İsa’nın da Peygamber olduğu geçtiğine göre Hz. Peygamberden sonra Hz. İsa’nın gelişi Kur’an’ın bu ayetiyle çelişir.


Doğduğum gün, öleceğim gün ve diri olarak yeniden kaldırılacağım gün bana selâm olsun. (Meryem/33)


Meryem suresinde, Hz. İsa’nın ağzından nakledilen yukarıdaki sözlerde, Hz. İsa’nın üç önemli gününden bahsedilir. Hz. İsa’nın dünyanın son bulduğu saatten önce dünyaya yeniden geleceği şeklinde bir günden bahsedilmez. Eğer böyle bir gün olsaydı, şüpheye yer bırakmayacak şekilde Kur’an’da bildirilirdi.


Senden önce hiçbir beşeri ölümsüz kılmadık, şimdi sen öleceksin de onlar ölümsüz mü kalacaklar? (Enbiya/34)


Her nefis (insan) ölümü tadacaktır. Ancak kıyamet günü yaptıklarınızın karşılığı size tastamam verilecektir. Kim cehennemden uzaklaştırılıp cennete sokulursa gerçekten kurtuluşa ermiştir. Dünya hayatı, aldatıcı metadan başka bir şey değildir. (Al-i İmran/185)


Enbiya/34 hiçbir beşerin ölümsüz olmayacağı, Al-i İmran/185 te her nefsin (insanın) ölümü tadacağı bildirilmiştir. Bu iki ayette de Allah’ın koyduğu yasalardan bahsedilmektedir. Bu açıdan Hz. İsa’nın gönderilmesi Kur’an’a terstir.


Kısaca: Hz. İsa babasız olarak yaratılmıştır. Allah bununla kudretini göstermiştir. Yahudiler bir mesih bekledikleri halde Allah İsa’yı göndermesine rağmen kendi kabilelerinden gelmediği için inanmamışlardır. Hz. İsa çarmıha asılarak öldürülmemiştir. Hz. İsa’nın tekrar geleceğine dair inanç Hristiyanlıktan geçmektedir.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MEKKİ SURELERDE SALÂT KAVRAMININ SEMANTİĞİ

SALAT’IN NAMAZ ANLAMI ÜZERİNE

EZBERE TESLİM OLMAK