AKLA TERS DÜŞEN HADİSLERDEN ÖRNEKLER

 

AKLA TERS DÜŞEN HADİSLERDEN ÖRNEKLER

 

Sarı renkli elbise giymek haramdır.[1]

Kırmızı renkli elbise giymek, harama yakın yasaktır.[2]

Allah saban veya ziraat aleti olan eve mutlaka zillet sokar.[3]

Konstantinopolis (İstanbul) fethedilince, dünya hayatı Allah tarafından sonlandırılacak.[4]

Kim bir hadis söyler de, onun yanında aksırılırsa, o hadis haktır.[5]

Boyacı ve kuyumcular insanların en yalancısıdır.[6]

Satranç oynayanlar insanların en yalancısıdır.[7]

Horoz öterse, Melek görmüş demektir; merkep anırırsa, şeytan görmüş demektir.[8]

Güneş ve Ay, kıyamet gününde dürülüp, sarılarak ateşe atılmış iki öküzdür.[9]

Ayakta giyinmek haramdır.[10]

Ateşte ısınmış bir şeyi yiyip içmek abdesti bozar.[11]

Zenginler koyun, fakirler tavuk beslemelidir.[12]

Dinini değiştireni öldürün.[13]

Sıcaklığın şiddeti, cehennemin nefes almasından ileri gelir.[14]

Hac veya umre veya Allah yolunda cihat maksatları dışında gemiye binme. Zira denizin altında ateş, ateşin altında da deniz vardır.[15]

Ölü, ailesinin kendisi için ağlamasından dolayı azaba uğratılır.[16]

Cehennemde en şiddetli azaba uğratılacak kişiler ressamlardır.[17]

Her kim kertenkeleyi ilk vuruşta öldürürse ona şu kadar sevap vardır. Ve her kim onu ikinci vuruşta öldürürse, birinciden az olmamak üzere ona şu kadar sevap vardır. Ve her kim onu üçüncü vuruşta öldürürse, ona da ikinciden az olmamak üzere şu kadar sevap vardır.[18]

Allah ahirette Peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.[19]

 



[1] Müslim, Nesai, Ebu Davut

[2] Tirmizi, Ebu Davut

[3] Buhari

[4] Tirmizi

[5] Taberani

[6] İbn-i Mace

[7] Beyhaki

[8] Müslim

[9] Buhari

[10] Tirmizi, Ebu Davut

[11] Müslim, Nesai, Tirmizi, Ebu Davut, İbn-i Mace

[12] İbn-İ Mace

[13] Buhârî, Cihâd, 149

[14] Buharî, Mevakît, 9; Müslim, Mesacid, 185, 186, 187

[15] Ebu Davud, Cihad 90

[16] Buhârî, Cenâiz, 32; Meğâzi, 8; Müslim, Cenâiz, 16, 17 vd.; Ebu Davud, Cenâiz 54

[17] Buhari, Tesavir, 89

[18] Müslim, Selam 147 (2240);  Ebu Davud, Edeb 175, (5263, 5264); Tirmizî, Ahkâm 1, (1482). Bazı Tirmizî tertibinde Sayd bölümünde 13. babta.

[19] Müslim, İman 302; Buhari, 97/24,10/29; Hanbel, III/1

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MEKKİ SURELERDE SALÂT KAVRAMININ SEMANTİĞİ

SALAT’IN NAMAZ ANLAMI ÜZERİNE

EZBERE TESLİM OLMAK